why (usually bilong wanem, watpo).
- Diwai pundaun long waia na mipela i no gat pawa.
A tree fell on the electric wire and we have no power.
- Go long maket na baim sampela abus bilong wail pik.
Go to the market and buy some wild pig meat.
2. angry (also wel)
- Papa i wail nogut tru.
Father is really angry.
- Taim yu spak tumas yu kamap wailman.
When you drink too much you go crazy.
- Ol i save salim ret na wait wain long haus kaikai.
They sell red and white wine at the restaurant.
- Em ol i no as ples, em ol lain waira i kam long bikples.
They’re not from here, they’re immigrants from the mainland.
- Kala bilong siot em wait.
The colour of the shirt is white.
- Mi laikim wanpela waitpela siot.
I would like a white shirt.
- waitpela hap bilong ai conjunctiva
- waitpela bilong skru i pinis (also gris bilong skru i pinis) osteoarthritis
- waitpela karamap bilong skru cartilage
a white, a European, an albino
- Pikinini em i waitskin, tasol em i no waitman.
The child is white, but he is not a European.
‘white spot’ skin disease.