- Maria i kikim gol long ol.
Maria scored a goal against them.
- Long taim bipo ol i save painim planti gol long Bulolo.
In the past a lot of gold was found in Bulolo.
- Planti man i save wok long painim gol.
Many men mine for gold.
See also: Copper and Gold in Papua New Guinea
ordinary people (term used in contrast to elites, variously describing rural village-dwellers, urban settlers, unemployed, operators in the informal sector, the ‘man/ woman in the street,’ etc.).
ground, earth, soil, property, mud, clay, land
- olgeta manmeri bilong graun all people on earth
- Ol meri Motu i save wokim sospen graun.
Motuan women know how to make clay pots.
- olgeta samting i kamap nating long graun nature, environment
- Pikinini bilong mi i no save long bus na graun bilong mi i stap we.
My child doesn’t know where our forest and land are.
- Tingim hap graun bilong yu long ples.
Think of your land in the village.
1. to have sexual intercourse
2. to climb
- Yusim kondom taim yu laik goapim.
Use a condom when you want to have sex.