1. mekim (never in the physicals sense)
- to make a contract mekim pepa; mekim kontrak; mekim taim
- to make them come mekim ol i kam
- Make the child get down!
Yu mekim pikinini i kam daun!
- He made them go.
Em i mekim ol i go.
- to make peace mekim kol bel; sekan
- to make trouble mekim trabel
- (mathematical formula) Two and three make five.
Tu na tri mekim faiv.
2. to make angry sutim bel, skrapim bel, krosim
3. to make a fist brukim han
4. to make a goal kikim gol
5. to make a noise singaut, krai, meknais
6. to make fun of tok bilas long
7. to make public telimautim, autim
8. wokim (physical, for example to build)
- to make a canoe wokim kanu
- What are you making?
Yu wokim wanem samting?
- to make a meal wokim kaikai
- to make a bed wokim bet
- make the fire wokim paia
- make some bread wokim bret
- make tea wokim ti
9. make a hit kamap bikman, apim nem
10. make a living kisim mani, wok long
- She makes a living selling her vegetables in the market.
Em save wok long kisim mani long maketim ol kumu.
11. make a point of trai hat long
- He makes a point of not being late.
Em save trai hat long i no kam let.
12. make a success of win, kamap gutpela
- She has made a success of her trade store.
Em i win long tretstoa bilong em.
13. make believe verb driman, pilai
- The children like to make believe they are flying an aeroplane.
Ol pikinini i save pilai olsem ol i pailotim balus.
14. make clear tok klia long
- I want to make my point clear so you all understand.
Mi laik tok klia bai yupela olgeta i save harim gut.
15. make fast taitim
16. make friends poromanim
17. make good time kamap long gutpela taim
18. make headway gohet
- We are not finished yet, but we have made good headway.
Mipela no pinis yet, tasol mipela bin gohet liklik.
19. make off with stilim
- Someone made off with the machete I left here.
Man i bin stilim busnaip mi lusim hia.
20. make out save long, harim save, ritim
- He speaks softly, can you make out what he’s saying?
Em save tok isi, yu inap harim save?
21. make ready redim
22. make room for someone givim spes
- Make room for these women, please.
Givim spes long ol mama ya, plis.
23. make sense i klia, tok gut, tok stret
- I don’t think this story makes sense.
Mi ting dispela stori i no klia.
24. make sure save gut
25. make the acquaintance of someone kisim save long man o meri
26. make use of yusim
27. make way (for) givim spes
- Make way for the sick people.
Givim spes long ol sikmanmeri.
28. make up (excuse) giaman, kusai
(1) He made up an excuse. Em giaman long stori.
(2) (after a quarrel) mekim kol bel, mekim dai tok, sekan