1. to come up, appear, arrive, grow, become, get
- Bipo em i liklik, tasol nau em i kamap bikpela.
He was small, but now he’s big.
- Em i kamap bikpela nau.
He’s bigger now.
- Gras i kamap bikpela gen.
The lawn has grown tall again.
- I no inap kamap.
It won’t happen.
- San i kamap.
The sun has come up.
- ples sankamap east
- taim dispela i save kamap when this happened
2. to begin
- Goroka so i kamap long Julai.
The Goroka show is starting in July.
- Nupela yia i kamap.
A new year is starting.
3. to come to, to arrive at, to reach
- i no kamap yet to be missing
- kamap pas; kamap paslain long ol to arrive before the others
- Mi kamap pinis, mi kam kamap.
I (have) arrived.
- taim mi kamap nupela when I first arrived
4. kamap ples klia to be revealed, to be in the open
- Bipo ol tok i stap hait, tasol nau ol i kamap ples klia.
Before the message was a secret, but now it is in the open.
5. to happen
- Wanpela samting i kamap.
- I kamap pinis.